gierende graftyfus en andere ongemakken - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van daaan ven - WaarBenJij.nu gierende graftyfus en andere ongemakken - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van daaan ven - WaarBenJij.nu

gierende graftyfus en andere ongemakken

Door: daan

Blijf op de hoogte en volg daaan

02 November 2013 | Indonesië, Bandung

godsallejezus wat een kolere maand heb ik achter de rug!

ik zit hier nu precies een maand, 5,5 kilo lichter, mn beenspieren zijn zo goed als verdwenen, ik ken de wc beter dan de buurvrouw....maar verder is het leuk hoor.

goed. waar te beginnen? bali dan maar om het daar op te pakken. daar heldhaftig een wc geknuffeld op de laatste dag daar (2 weken terug). in het vliegtuig terug ook nog mn best gedaan (hoor nu ook bij de mile high club, maar dan anders), vervolgens twee weken lang zo slap als een vaardoek. wel nog aantal dagen naar school geweest (dat zometeen) maar voornamelijk thuis op bed gelegen of de bank. meer ging ook echt niet.
uiteindelijk toch maar via carolien een afspraak gemaakt bij een dokter. nog zoiets. een spreekkamer in, op zo'n tafel, gore deken erop met vlekken, bureau vol papieren, kapotte stoelen, mensen die in en uit lopen, hopeloos. anyway, medicijnen voorgeschreven gekregen, moest bloed af laten nemen en 'stoolsample' (kak dus) inleveren. bloed terug ondertussen en uitslagen zijn goed. andere nog geen uitslag van.
meest waarschijnlijk is dat ik een parasiet heb. begonnen aan die pillen van de dokter, blijken het niet de goede te zijn. zucht. andere gehaald, die lijken nu voorzichtig te werken. dus dat is mooi.

nadeel is echter dat nu carolien ziek is.....dat terwijl ze nu een zeer belangrijk stuk moet schrijven dat volgende week zondag af moet zijn. mooi klote dus. ligt nu op bed en probeert zo goed mogelijk door te ploeteren.

nog even doorklagen:
kakkerlakken: check
ratten: check
slang: check
enorme stortbuien: check
parasiet: check
moskee: dikke vette driedubbele megacheck
5 x per dag bidden hier. dat is het idee althans. echter: er zijn zoveel van die moskeetjes hier dat ze niet allemaal tegelijk gelijk gaan toeteren. doen ze een beetje om en om en roepen/ gillen/ toeteren zodat je zeker weet dat je moet bidden. ook om 5 uur s nachts. heerlijk dus.

niks leuks dan??!
beetje wel hoor. de dagen dat ik op mn schooltje ben zijn leuk. met die kids al aardig contact. beetje gymdocent uithangen bij de kleintjes. das wel mooi. daarnaast bij twee geschiedenisdocenten. heerlijk om te zien hoeveel tijd docenten daar kunnen besteden aan onderwerpen en hoe diep ze op stof in kunnen gaan. daarnaast zijn de leerlingen veel zelfstandiger en het lijkt alsof ze meer kunnen. moet ik wel tegenover stellen dat klassen bestaan uit 12 tot 15 leerlingen. werkt een stuk relaxer.
school is zeer begripvol en accepteren dat ik de afgelopen dagen thuis ben gebleven. volgende week ga ik weer aan de gang. wel zin in moet ik zeggen.

en carolien? die nog iets te melden? jawel, maar nu dus even niet.
is dus ziek nu, werkt (nog steeds) heel hard, maar gaat lekker gestaag door.

hopelijk is car ook snel opgeknapt zodat we samen weer iets leuks kunnen doen. t is nu een beetje m*a*s*h* hier. zal vast wel goedkomen.

dikke doei en tot de volgende keer.

xx

dc

• 02 November 2013 - 17:35

Lukas:

Hahaha die moskee ik krijg alweer kippenvel als ik aan dat gebrul
    Terug denk ! Beterschap gewenst maatje !

• 06 November 2013 - 19:10

Willem:

Dag Daan,

En je was al niet zo'n dikkert. Het voordeel is wel dat je zeker terugkomt.
    Om het nog erger te maken. Hier in NL is het echt geweldig! Het weer, de sfeer, de economie trekt aan,.. het kan niet op. Jammer voor jou dat je er niets van mee krijgt ;)

Zet em op ouwe, laat je niet kisten.

Groetjes uit het tropische NL,
    Willem en de meiden

P.S. en we hebben een hilarische zwarte piet discussie waar zelfs de VN zich tegen aan bemoeid. Kan dat gelijk worden meegenomen in HOPE XXL?

• 10 November 2013 - 13:47

Joost :

Ha Daan,

Leuk verhaal... not!
    Hoest nu dan ? nog wel een beetje naar je zin daar?
    Beterschap voor beide!
    Mazzel!
    Joost T.

• 12 November 2013 - 14:43

Lidy:

Hééééé Daan,

Hier een berichtje van de allerleukste en liefste collega allertijden! :)
    Wat een verhaal zeg, 5.5 kilo afgevallen! Balen zeg. Lijkt me niet fijn om zo ziek te zijn en zeker niet in het buitenland. Geen leuk verhaal maar wel prachtig geschreven, echt op z'n Daans. ik hoor het je zeggen. Hier op Candea gaat het goed maar we missen je wel hoor. Verder wordt het hier steeds kouder, flinke wind, krijgen we nachtvorst in het weekend, is de rookworst in de aanbieding bij Appie, is het tijd om hout te hakken voor de open haard en liggen de winterbanden alweer op de auto! kortom, de winter komt er aan.
    Zorg je goed voor jezelf en Carolien?

Lieve groetjes Lidy

• 13 November 2013 - 09:29

René:

Ja typisch Daantje, gewoon verlof krijgen om naar Indonesië, de gordel van smaragd, te mogen afreizen, collega's in de steek laten die al het werk moeten opvangen, de Hope XXL academy te ontvolken, zijn voetbalteam in de kou laten staan en dan vervolgens....................één klaagzang dat mijnheer diarree heeft en het zo zwaar heeft. Waar was Daan toen wij in Korea de communisten tegen hielden en dagenlang zonder voedsel tegen een onzichtbare vijand moesten vechten om zo de generatie na ons in vrijheid te kunnen laten opgroeien. Waar was Daan toen we het na-oorlogse Nederland opbouwden wonend in noodkrotten. Ja Daan waar was je?

der Bruno

• 17 November 2013 - 15:45

Dorothé:

Hallo Daan/Carolien ,
    Hopelijk weer aan de beterende hand,vervelend al die klachten,hopelijk zijn jullie nu op geknapt succes daar