eindelijk goed nieuws en een bizar ongeluk - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van daaan ven - WaarBenJij.nu eindelijk goed nieuws en een bizar ongeluk - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van daaan ven - WaarBenJij.nu

eindelijk goed nieuws en een bizar ongeluk

Door: daan

Blijf op de hoogte en volg daaan

26 November 2013 | Indonesië, Bandung

Een nieuw berichtje na mijn laatste, nogal fatalistische, boodschap. Het gaat ondertussen weer een heel stuk beter. Het leven is een heel eind leuker als je gezond bent merk ik. Mijn parasiet is om zeep geholpen door een arsenaal aan antibiotica. Die kan je overigens gewoon kopen in de apotheek. Geen enkel probleem. Je rijbewijs koop je ook gewoon bij de politie dus wat dat betreft past het prima in ’t plaatje. Anyway: Carolien is sinds gisteren weer terug in Bandung. Ze was voor twee weken terug naar Nederland voor een belangrijke presentatie voor haar PHD, uitslag nog niet bekend.

De twee weken die ik hier alleen was zijn ook weer voorbij gevlogen. Eindelijk een lange periode op BIS (de school) aan de gang, eerste lessen gegeven in Engels (ging goed) en het algehele gevoel is prima. Leerlingen zijn beschaafd en redelijk intelligent, weinig gedoe, gewoon prima dus. Daarnaast ben ik weer aan het voetballen geslagen. Wat los-vast met gasten in een zaaltje en wekelijks meetrainen met de 17 jarigen van football plus. Ben blij dat dat ook weer gaat. Conditie en kracht zijn ver te zoeken, maar dat komt wel weer.

Dan afgelopen weekend. Carolien was er nog niet en de groep waarmee wij optrekken, vroeg of ik zin had om mee te gaan naar Bali. Nou ben ik de beroerdste niet, dus dat wilde ik wel. Ticket geboekt, vrijdag gaan, zondag terug, mooi leven. Veel gesnorkeld daar. Echt de onderwaterwereld van de snorkels, finding nemo (gevonden overigens) en de kleine zeemeermin (niet gevonden, helaas).
Echter…..er stond een bizar en volstrekt ongeloofwaardig voorval ons te wachten. Komt ie:
Wij zouden met z’n vieren vertrekken, twee dames, twee heren. Ingechecked, koffie besteld en wat te eten, 11 uur ’s ochtends, nog steeds mooi leven dus. In een seconde of 8 ging dat volledig veranderen.
Reza en ik zaten naast elkaar. Reza heeft gigantische armen, ik niet. Kortom: hilariteit bij de dames (die zaten tegenover ons). Rachel, een van de meiden, stelde voor dat zij met hem ging armpje drukken, haha lachen gieren brullen, hij doet of ie verliest, tafel begint te wiebelen, Ahkin, andere dame, grijpt de tafel om deze te stabiliseren. So far, so good. Ik besloot vervolgens mee te gaan helpen tegen Reza. Dus Rachel en ik tegen Reza. Ik meeduwen, hij tegendrukken. Vervolgens een onwaarschijnlijk harde knap/ klap/ oid. Iedereen schrok, niet alleen aan onze tafel, maar in hele cafeetje en ook in de vertrekhal. En ik dacht: ‘ ik ken dit geluid’. Iedereen keek elkaar aan en leek niet goed te begrijpen wat er aan de hand was. Ik besefte me dat ik het geluid al eens gehoord had toen iemand bij voetbal zijn been brak. Reza zat echter naast me en zei verder niks. Ik dacht dat de tafel misschien kapot was, ik voelen, niks. Toen mompelde Reza naast me: ‘I dislocated my arm’. We dachten eerst dat hij ons in de zeik nam. Maar ja, wat was dat geluid dan??? Vervolgens: ‘no, I think it is broken’. WTF!?!?! Wat bleek: zijn bovenarm was doormidden geknald! Hij moest dus zo snel mogelijk weg naar ziekenhuis. Dat is lastig, dingen snel doen in Indonesie. Dus het duurde even voordat hij goed en wel weg was. Rachel ging met hem mee, Ahkin en ik bleven achter. Het eten werd toen geserveerd overigens. Goede timing. Na een kwartier kwam Rachel terug. Wat moesten we doen? Al snel besloten dat een iemand zou blijven en de andere twee zouden ‘gewoon’ gaan. Rachel gaf te kennen geen plezier te kunnen hebben in Bali met dit in haar achterhoofd. Zij zou bij Reza blijven en ons op de hoogte houden.
Ahkin en ik dus naar Bali. Toen we er net waren kwamen de verontrustende berichten uit Bandung: zeer linke breuk, geen gevoel meer in zijn hand en deze ook niet meer kunnen bewegen, scherpe punt van het bot zat tegen de zenuw aan. Lichte paniek dus. Opereren noodzakelijk en na 3,5 uur was de boel vastgeschroefd en dichtgenaaid. Na nieuwe foto’s blijkt dat het uiteindelijk goed zou moeten komen. Met een maand of drie zou de hand weer moeten werken. Pak van mijn hart! En ook van die van hem aangezien hij dokter wil worden en een begenadigd gitarist is.
Bij terugkomst op zondagavond meteen naar het ziekenhuis op bezoek. Hij lag er relatief goed bij (voor zover dat mogelijk is in deze situatie). Soort van eind goed, al goed dus.

Ik zal Carolien vragen haar verhaal ook te vertellen nu de grootste drukte voor haar achter de rug is.

Tot de volgende keer 

Groet,
Daan

  • 26 November 2013 - 18:26

    Henk Pieneman:

    Je ziet maar dat grote boven armen ook zo zijn nadelen hebben maar je maakt zo nog eens wat mee,pas goed op caro en jezelf.

  • 26 November 2013 - 20:37

    Ine:

    Hoi Daan,

    Wat een verhaal zeg, wat zullen jullie geschrokken zijn!
    We genieten van jouw filmpjes op Facebook, je bent een goeie reporter!
    En dan die foto's van jou van Bali.......om jaloers op te worden... wij zitten hier tussen de pepernoten, herfstbladeren,de crisis en de verwarming aan!
    Nu gaan we Ajax - Barcelona kijken......enne zonder Messi deze keer! Gelukkig!

    Alle goeds voor jullie daar en een knuffel voor jullie,
    Gerard en Ine

  • 28 November 2013 - 16:35

    Marjon:

    Ha zoon, het verhaal had ik ondertussen gehoord en gelukkig dat het goed mag aflopen. Je schrijft inderdaad erg onderhoudend, leuk om allemaal te lezen! Wij krijgen hier ondertussen ook al veel zin om jullie kant op te komen, 19 tot 21 zullen we in Bandung zijn, yes! Nu in spanning de uitslag voor Phd van Carolien afwachten!
    Veel liefs xxxx nama

  • 10 December 2013 - 16:32

    Fleur:

    Ahh, die Daan! Overal verhalen hè, die jongen. Heftigheid alom. Gelukkig voel je je wel weer wat beter, want een parasiet is niet geinig. Liefs uit Den Bosch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

daaan

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 6128

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 27 Maart 2014

bandung indonesie

Landen bezocht: